Știați că răceala este unul dintre rezultatele directe ale absenței somnului? Potrivit unui studiu realizat de Universitatea din San Francisco, persoanele care dorm mai puțin de 6 ore sunt deosebit de predispuse la boală. Când sunt întrebate persoanele care, în general, au nevoie de mai mult somn, se dovedește că lipsa somnului crește șansa de 4 ori de a răci mai des. Studiul arată, de asemenea, o serie de efecte negative pe care lipsa somnului le are asupra corpului și minții.


Ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormiți suficient?

S-a dovedit că, în condiții de insomnie și mare stres mental, creierul are capacitatea de a se „opri” cu scopul să odihnească anumite centre în timp ce o persoană este trează. Consecințele acestui fapt nu sunt nesemnificative. „Adormirea” centrelor mentale pentru controlul emoțiilor are ca rezultat manifestări agresive, care pot duce chiar la așa-numitele „crime agresive impulsive”. Alte modificări negative din cauza odihnei insuficiente includ pierderea parțială a memoriei pe termen scurt și lung, pierderea coordonării și a capacității de planificare în timp, capacitatea redusă de evaluare a riscului sau chiar paranoia. În cele mai grave cazuri, când celulele creierului sunt încărcate fără întrerupere, acest lucru duce la leziuni ireversibile ale acestora.


Ce se întâmplă cu corpul atunci când nu dormiți suficient?

Lipsa somnului are legătură nu numai cu sănătatea mentală, ci și cu cea fizică. Următoarele probleme fizice pot fi direct legate de lipsa somnului:

  • Dureri de spate și de coloană vertebrală
  • Speranță de viață redusă
  • Obezitate
  • Sistem imunitar slăbit
  • Risc crescut de boală Alzheimer

În concluzie, indiferent dacă este la nivel fizic sau mental, un somn insuficient dăunează grav corpului și minții și vă împiedică să vă bucurați de plin de viață.


Cum să recuperați somnul pierdut?

Chiar dacă nu puteți avea 7-8 ore de somn necesare în fiecare noapte, este o idee bună să încercați să compensați lipsa de odihnă din timpul nopții în perioadele aglomerate. Deși scurt, un pui de somn de 30 de minute în timpul zilei poate face minuni pentru cei care nu au reușit să doarmă destul în noaptea precedentă. Totuși, amintiți-vă că acesta este mai mult un mod de a ajuta corpul să se refacă după o singură noapte în care ați dormit puțin dar lipsa somnului nu ar trebui să devină un obicei.


Este clar că lipsa somnului vă poate împiedica să vă trăiți viața așa cum meritați. De aceea, Magniflex, de mai bine de 55 de ani, oferă produse pentru un somn complet și sănătos milioanelor de clienți din întreaga lume!


Puteți vedea gama de saltele și perne  și vă puteți alege modelul preferat acum!