SFATURI PENTRU SOMN

Lipsa somnului poate duce la:

  • Performante slabe pentru urmatoarea zi
  • Stres si stare de nervozitate accentuate
  • Probleme de concentrare
  • Sunteti mai dispusi la probleme de sanatate
  • Lipsa de discernamant (de exemplu, condusul continuu 17-19 ore este echivalent cu starea de ebrietate ce trece limita legala)
  • Copiii pot deveni iritabili, agitait, iritati si lipsiti de auto-control

 

Sfaturi pentru somn:

  • Evitati cofeina, nicotina si alcoolul dupa-amiaza tarziu si seara
  • Faceti exercitii regulat, dar nu cu mai putin de trei ore inainte de somn
  • Stabiliti o rutina regulata pentru somn (evitati activitatiile stresante si solicitante in aceasta perioada)
  • Creati-va un ambient placut, confortabil, intunecat si linistit.
  • Scadeti temperatura din camera
  • Daca nu adormiti in 30 de minute, nu ramaneti in pat. Cititi o carte sau ascultati muzica ambientala pana va simtiti somnoros
  • Pastrati un „jurnal de somn”, in care sa notati cand va treziti, adormiti si luati masa pentru a-l ajuta pe doctorul dumneavoastra sa identifice cauzele oboselii.
  • Analizati-va salteaua: De cat timp o aveti? Inca va mai confera confortul si suportul de care aveti envoie? In timp ce unele probleme sunt de natura medicala, legate de stres sau proaste obiceiuri de somn, nu este neobisnuit ca unele persoane sa descopere ca tot ce aveau nevoie pentru un somn mai bun este o saltea mai performanta sau noua.

 

STIINTA SOMNULUI

 “DORMIRE BENE PER VIVERE MEGLIO”

 

V-ati intrebat vreodata de ce avem nevoie de somn ? Am face o multime de lucruri daca somnul n-ar fi necesar…..

De ce somnul este atat de important pentru noi?

Somnul este un factor semnificant pentru pentru sanatatea noastra mentala si fizica. Somnul odihnitor este foarte important pentru refacerea mintii si a organismului. In timpul somnului, mintea noastra inmagazineaza toate datele acumulate peste zi, iar dimineata constiinta noastra este gata sa absoarba noi informatii..Dupa o odihna corespunzatoare, creierul proceseaza, perceptiile noastre sunt mai puternice, memoria este refacuta. De asemenea in timpul somnului se odihnesc si muschii. In timp ce dormim:

Corpul nostru se recupereaza de la stresul fizic

Se imbunatateste circulatia sangelui

 

Sistemul nostru imunitar este intarit, energia termica este conservata.Tesuturile se regenereaza 

Toate acestea sunt adevarate doar daca somnul este linistit, adanc si sanatos.
Daca somnul este incomplet duce la concentrare slaba, iritabilitate, oboseala sau dispozitie proasta. Numarul persoanelor care sufera de tulburari ale somnului creste constant. Exista diferite tipuri de tulburari de somn cauzate de conditii fiziologice, standardul de viata si de factorii de mediu, cum ar fi zgomotul, lumina si temperatura.

Statisticile arata ca o mare parte din probleme sunt rezultate din neglijenta atunci cand alegem patul si componentele acestuia. Un numar mic de persoane stiu care este salteaua perfecta pentru ei.


Ce ne imbunatateste somnul?

Cand ne intindem in pat, greutatea corpului nostru e distribuita in cap, umeri, mijloc si calcaie. Aceste zone suporta toata greutatea corpului nostru si sunt supuse unei presiuni semnificative. In acest mod sangele nu circula corespunzator. Corpul nostru reactioneaza la acestea schimbandu-si pozitia pentru a reduce presiunea.Aceasta reactie ne disturba somnul. Fiecare intoarcere a corpului in pat ne disturba somnul. Ca si rezultat, dimineata ne simtim obositi,cand ar trebui sa fim odihniti.  

Toate zonele corpului nostru trebuie sa aiba suportul complet al suprafetei pe care ne intindem. In acest mod greutatea si presiunea este distribuita constant.

 

Saltele asigura:


a.) Pozitie naturala si sanatoasa a coloanei (ortopedicitate).
b.) Buna circulatie a sangelui (anatomicitate)-muschii si nervii nu sunt sub presiune.
c.) Recuperare fizica si emotionala optima (fizica,psihica si ergonomica).

Astfel , nevoia organismului de a gasi pozitia ideala de odihna in timpul somnului este redusa la minimum. Somnul este calm, sanatos fara disturbari.

Salteua pe care dormim trebuie sa permita formarea unui microclimat natural ce garanteaza un inalt nivel de igiena.

Toate acestea pot fi garantate cu o saltea ergonomica,structural si biologic utila.

Toate saltelele Magniflex indeplinesc in totalitate aceste cerinte.